تنظیمات وای فای بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی‌سیم تأکید می‌ کند و همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده‌ است. با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما یا هتل می‌ توان از طریق لپ تاپ خود به اینترنت متصل شد. وای فای که همان استاندارد IEEE802.11 است در مدل‌ های ۸۰۲٫۱۱g و ۸۰۲٫۱۱b مورد استفاده قرار می‌ گیرد و استاندارد اصلی آن IEEE802.11b است.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


در این مدل حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۱Mbps است و از فرکانس رادیویی ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌ کند. برای سرعت بخشیدن به این استاندارد مدل دیگری نیز به نام ۸۰۲.۱۱n ایجاد شده که سرعت انتقال را حداقل تا ۲۰۰Mbps افزایش می‌ دهد. برد وای فای در حدود ۲۰ متر است. اگر شما جزء افرادی هستید که تمایل دارید از این فناوری استفاده کنید لازم است ابتدا یک مودم وای فای تهیه نمایید. شما می توانید از مودم های همراه ایرانسل در مدل های LH92 و LH96 استفاده نمایید.

آنچه شما در این مقاله می آموزید:

  • تنظیمات وای فای از طریق پنل وب
  • تنظیمات وای فای در مودم lh92 از طریق اپلیکیشن مودم من

 

تنظیمات وای فای از طریق پنل وب

سومین تب در صفحه پنل مودم گزینه WiFi می باشد. در سمت چپ این صفحه، گزینه های مختلفی جهت تنظیمات وای فای مودم وجود دارد.

 

صفحه اول تب وای فای در مودم LH92

 

۱- Basic

  • WiFi Switch : برای روشن / خاموش کردن اینترنت مودم می باشد.یکی از گزینه های «فعال سازی » یا «غیرفعال سازی » را انتخاب کنید.
  • WiFi Switch2 : برای روشن / خاموش کردن آنتن دوم مودم می باشد.یکی از گزینه های «فعال سازی » یا «غیرفعال سازی » را انتخاب کنید.

نکته: مودم های LH92 دارای دو آنتن برای تنظیمات وای فای و اینترنت می باشند. می بایست حداقل یکی یا هر دو آنتن فعال باشد تا شما دسترسی به اینترنت داشته باشید.

  • Wireless Interface : با انتخاب واسط های بی سیم مختلف، گزینه های متعددی در اختیار شما قرار می گیرد.

۸۰۲.۱۱b/g/n ; 802 .11 b/g ; 802 .11 g Only ; 802 .11 b Only

  • Regulatory Domain : دامنه نقطه دسترسی وای فای را انتخاب نمایید.

نکته: اگر از مودم خود در کشور ایران استفاده می کنید، گزینه  IRAN , Islamic Republic Of IRAN را انتخاب نمایید.

  • Channel : دامنه های مختلف ، کانال های متفاوتی دارند. این گزینه شامل Auto و عدد ۱ تا ۱۳ می باشد. این گزینه را روی گزینه Auto قرار دهید تا مودم خودش بهترین کانال جهت اتصال به اینترنت را تشخیص دهد.
  • Beacon Interval : منظور از فاصله زمانی Beacon فرکانس بسته های منتشر شده از مودم است که از آن در شبکه های بی سیم استفاده می شود. از مقادیر کم ، جهت پیدا کردن و اتصال با مودم استفاده می شود در حالیکه از مقادیر بالاتر برای ذخیره برق استفاده می شود.

 

۲- SSID

SSID در تب وای فای برای مودم LH92

 

  • SSID: این نام برای سایر دستگاه هایی که قابلیت استفاده از وای فای را دارند نمایش داده می شود، همچنین شبکه وای فای شما نیز با این نام شناسایی می شود. دقت فرمایید که طول SSID با احتساب کاراکتر «_»، باید بین ۱ تا ۳۲ کاراکتر باشد.
  •  Broadcast: این قابلیت، نمایش نام مودم شما (SSID مودم) برای همه می باشد. می توانید این گزینه را « فعال » یا « غیرفعال » نمایید. پیشنهاد می شود این گزینه را روی حالت فعال بگذارید. اگر گزینه غیر فعال را انتخاب نمایید نام مودم برای خود شما هم نمایش داده نمی شود و باید به صورت دستی آن را اضافه کنید.
  •  Max Number of Users: حداکثر تعداد مجاز کاربران وای فای را می توانید در اینجا تعیین کنید. تعداد پیش فرض ۱۰ کاربر (۵ کاربر برای هر SSID) است. در زمان مواجه شدن شبکه شما با مشکل، می توانید تعداد کاربران متصل به وای فای  را محدود کنید.
  •  Security Mode: در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به امنیت شبکه بی سیم خود را تعیین کنید.
  • WiFi Password : یکی از حالت های رمزگذاری را از فهرست مربوط انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد نمایید. در صورت انتخاب گزینه «بدون رمز»، کلیه دستگاه هایی که قابلیت اتصال به وای فای را دارند می توانند از طریق WLAN  بدون نیاز به هیچ رمز عبوری به مودم شما متصل شوند.

حالت های رمزگذاری به شرح زیر می باشد:

None:

امنیتی وجود ندارد. از آنجایی که دیگران می توانند به راحتی به مودم شما متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند. انتخاب این گزینه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

WEP 64 Bit – Shared:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۵ کاراکتر اسکی یا عدد هگزادسیمال ۱۰ رقمی نیاز دارد.

WEP 128 Bit – Shared:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۱۳ کاراکتر  اسکی یا عدد هگزادسیمال ۲۶ رقمی نیاز دارد.

WEP 64 Bit – Open:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۵ کاراکتر اسکی یا عدد هگزادسیمال ۱۰ رقمی نیاز دارد.

WEP 128 Bit – Open:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۱۳ کاراکتر اسکی یا عدد هگزادسیمال ۲۶ رقمی نیاز دارد.

WPA-Personal TKIP:

این پروتکل از استانداردهای امنیتی قدرتمندی است که بیشتر دستگاه های وای فای از آن پشتیبانی می کنند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA-Personal TKIP/AES:

این پروتکل از استانداردهای امنیتی قدرتمندی است که بیشتر دستگاه های وای فای از آن پشتیبانی می کنند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA2-Personal AES:

این پروتکل، استاندارد امنیتی قدرتمندتر و جدیدتری است. تنها دستگاه های وای فای جدیدتر قابلیت استفاده از این پروتکل را دارند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA2-Personal TKIP/AES:

این پروتکل، استاندارد امنیتی قدرتمندتر و جدیدتری است. تنها دستگاه های وای فای جدیدتر قابلیت استفاده از این پروتکل را دارند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA/WPA2 Personal :

دستگاه های وای فایی که از پروتکل های WPA یا WPA2 استفاده می کنند،قابلیت اتصال به این مودم را دارند. اکثر دستگاه های وای فای از این مودم پشتیبانی می کنند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

 


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


پس از همه تغییرات گزینه” Save ” را بزنید تا تنظیمات شما ذخیره گردد.

۳-   SSID 2

این گزینه برای آنتن دوم مودم مثل توضیحات بالا می باشد.

 

SSID2 در تب وای فای برای مودم LH92

 

۴- Mac Filtering

برای اینکه بتوانید اینترنت خود را کنترل نمایید تا دیگر افراد به راحتی به آن متصل نشوند، پیشنهاد می کنیم مطلب فیلتر کردن در مودم lh92 را مطالعه فرمایید.

۵-  Mac Filtering2

مانند توضیحات قبل می باشد.این منو برای فیلتر کردن آنتن دوم می باشد. در قسمت آموزش سایت به مطلب فیلتر کردن در مودم LH92 مراجعه شود.

۶- WPS

این گزینه برای شما یک پین کد تولید می کند تا به جای رمز عبور وای فای مودم، از آن برای اتصال به اینترنت استفاده نمایید.

۷-  WPS 2

این گزینه مانند توضیح قبل برای آنتن دوم می باشد.

 

تنظیمات وای فای در مودم lh92 از طریق اپلیکیشن مودم من

با استفاده از “اپلیکیشن مودم من” می توانید تمامی این تنظیمات وای فای و اینترنت مودمتان را به راحتی انجام دهید. مدیریت و تنظیمات وای فای در مودم lh92 از طریق اپلیکیشن مودم من توسط تلفن همراه انجام می شود. با اپلیکیشن مودم من نیازی به استفاده از مرورگر نمی باشد.

توجه فرمایید که شما بعد از نصب اپلیکیشن بر روی موبایل خود ابتدا باید  مراحل ثبت نام را انجام دهید.

 

تنظیمات وای فای در مودم LH92 

برای این تنظیمات از منوی سمت راست گزینه “دسترسی بی سیم” را انتخاب نمایید.

 

منوی سترسی بی سیم برای تنظیمات وای فای مودم LH92 با مودم من

 

در این منو آنتن ها ، تنظیمات آنتن ها، فیلتر و دستگاه های فیلتر شده می باشد.

 

منوی وای فای در مودم lh92


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

  • آنتن ها برای تنظیمات وای فای

    در این قسمت وضعیت آنتن های مودم را می توانید مشاهده و تنظیم نمایید.

 

آنتن های در مودم LH92 با مودم من

 

وضعیت آنتن اول: می توانید یکی از گزینه های روش / خاموش را انتخاب نمایید.

وضعیت آنتن دوم: می توانید یکی از گزینه های روش / خاموش را انتخاب نمایید.

نکته: با انتخاب گزینه خاموش، آن آنتن را از دسترس خارج می نمایید.

 

گزینه “ذخیره اطلاعات” برای اعمال تغییرات انجام شده می باشد.

 

  • تنظیم آنتن ها برای تنظیمات وای فای

در این گزینه شما می توانید تنظیمات مربوط به هر آنتن را جداگانه انجام دهید.

شماره آنتن:

آنتن اول یا آنتن دوم را جهت تغییرات انتخاب نمایید.

نام آنتن:

از این گزینه می توانید نام دلخواهی (همان SSID می باشد) را برای آنتن خود انتخاب نمایید.

رمز آنتن:

رمز عبور مورد نظر برای اتصال به وای فای مودم ، از طریق آنتن مورد نظر، را وارد نمایید.

تعداد کاربران:

از این گزینه تعداد نفراتی که بتوانند به مودم شما وصل شوند را انتخاب می نمایید.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


نکته: حداکثر مقدار انتخابی ۱۶ می باشد.

خبر خوب این است که اپلیکیشن مودم من این قابلیت را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید تعداد کاربران متصل به مودمتان را تا ۳۲ نفر افزایش دهید. این قابلیت تفاوت مودم LH92 با مودم LH96 می باشد که بدون نیاز به هزینه و خرید مودم LH96 شما با اپلیکیشن مودم من می توانید از این قابلیت برخوردار باشید.

دانلود اپلیکیشن مودم من | تنظیم و مدیریت آسان مودم ها | مودم من

 

این قابلیت در قسمت “تنظیمات پیشرفته” در اپلیکیشن مودم من قابل انجام است که در مطالب بعدی توضیح داده شده است.

 

تنظیم آنتن ها در مودم LH92 با مودم من

 

پس از انجام تنظیمات لازم ، گزینه “ذخیره اطلاعات” برای اعمال تغییرات انجام شده را بزنید.

 

“با مودم من همراه باشید”

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار خود ازاپلیکیشن مودم من استفاده کنید که تنها اپلیکیشن تنظیمات مودم از راه دور و از طریق تلفن همراه می‌باشد. این نرم افزار مودم های دیگر مثل مودم lh92 را پشتیبانی می کند. این نرم افزار به زودی تمامی مودم های اینترنتی را پشتیبانی می کند.

اگر مودم شما در لیست مودم های تحت پشتیبانی مودم من نیست لطفا شکیبا باشید. مدل مودم خود را از طریق پشتیبان آنلاین تلگرامی مودم من واقع در صفحه اول سایت مودم من برای ما ارسال نمایید، تا در اولین فرصت مودم شما نیز تحت پشتیبانی مودم من قرار گیرد.

 

برای دانلود اپلیکیشن مودم من می‌توانید اینجا کلیک کنید،

و یا عبارت m96 را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۱۰۰۶۷۶۸ پیامک کنید تا لینک دانلود برایتان ارسال گردد.