تنظیمات WAN به معنای تنظیمات “شبکه گسترده” می باشد. WAN یک شبکه رایانه ای است که ناحیه ی جغرافیایی نسبتا وسیعی را پوشش می دهد.(برای نمونه از یک کشور به کشوری دیگر یا از یک قاره به قاره ای دیگر). در هر مودم و هر ارتباط اینترنتی تنظیمات WAN نیز مهم می باشد، پس در این مقاله به توضیحات و تنظیمات WAN در مودم lh92 می پردازیم.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

آنچه شما در این مقاله می آموزید:

 

تنظیمات WAN برای مودم lh92 از طریق اپلیکیشن مودم من

با استفاده از “اپلیکیشن مودم من” می توانید تمامی تنظیمات WAN و تنظیمات پهنای باند را به راحتی انجام دهید. این تنظیمات برای مودم lh92 از طریق اپلیکیشن مودم من توسط تلفن همراه انجام می شود. با اپلیکیشن مودم من نیازی به استفاده از مرورگر نمی باشد. شما بعد از نصب اپلیکیشن بر روی موبایل می بایست مراحل ثبت نام را انجام دهید.

 

دانلود اپلیکیشن مودم من | مدیریت و تنظیم آسان مودم ها

 

در اپلیکیشن مودم من نیازی به تنظیمات پیچیده نمی باشد. خبر خوب این است که بسیاری از تنظیماتی که شما باید در پنل مدیریتی وب در مودم انجام دهید در اپلیکیشن مودم من به صورت اتوماتیک تنظیم شده است و کارتان بسیار آسان شده است. (تنظیمات WAN از موارد ۱ تا ۵ و ۷ که در قسمت تنظیمات WAN از طریق پنل وب توضیح داده شده است بصورت اتواماتیک در اپلیکیشن مودم من تنظیم شده است و مورد ۶ در منوی ترافیک در اپلیکیشن قابل تنظیم می باشد.)

به همین سادگی…

تنظیمات WAN توسط اپلیکیشن مودم من

در  منوی “دسترسی به اینترنت” در نرم افزار مودم من تنظیم امکاناتی بهتر و کاربردی تر فراهم گردیده است.

 

منوی دسترسی به اینترنت در مودم من

 

در این منو سه تب در بالای صفحه می باشد.

  • دستگاه متصل

    در این منو شما می توانید لیست دستگاه های متصل به مودم خود را مشاهده کنید.

 

تب دستگاه متصل در مودم من

 

  • فیلتر سایت

در این منو شما می توانید سایت های مورد نظر خود را فیلتر کنید تا افراد دسترسی به این سایت ها نداشته باشند. مزیت این امکان، جلوگیری از ورود کودکان و نوجوانان به سایت های مختلف می باشد.

 

فیلترسایت در مودم من

 


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


در تب فیلتر سایت، باید نوع فیلتر مشخص گردد. در این قسمت دو گزینه “هیچ سایتی فیلتر نشود” و “این سایت ها فیلتر شود” می باشد. بعد از انتخاب گزینه دلخواه، در قسمت پایین می توانید لیست سایت های مورد نظر خود را وارد نمایید.

بعد از اتمام تنظیمات ، دکمه ذخیره اطلاعات را بزنید تا تنظیمات شما ذخیره گردد.

 

فیلترسایت 1 در مودم من

 

  • سایت های فیلتر شده

در این قسمت سایت هایی که را که در مراحل قبل برای فیلتر شدن انتخاب کردید نمایش داده می شود. هرکدام از سایت ها که نمی خواهید دیگر فیلتر شود را می توانید از لیست حذف کنید.

اگر تمایل دارید تا به راحتی بتوانید تنظیمات پهنای باند (ترافیک) مودم خود را انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب ” تنظیمات پهنای باند (ترافیک) مودم lh92 را از دست ندهید.

 

تنظیمات WAN برای مودم lh92 از طریق پنل مدیریتی وب

برای تنظیمات WAN ار طریق پنل وب کافی است تا به پنل مدیریتی وب وارد شوید و از دومین تب که گزینه WAN می باشد استفاده کنید.در صفحه WAN در سمت چپ چندین گزینه برای تنظیم وجود دارد:

۱- APN profile برای تنظیمات WAN

Wan> APN Profile

APN (شبکه امن همراه) مرجعی برای نقطه دسترسی اینترنت است. در این صفحه فهرست APN مربوط به سیم کارت مودم ( USIM ) نمایش داده می شود، همچنین در فهرست پروفایل می توانید تنظیمات پیش فرض و سایر تنظیمات مربوط به APN را مشاهده نمایید.

 

APN در تنظیمات WAN برای مودم LH92

درصورت نیاز به APN دیگر به عنوان پیش فرض می توانید APN فعلی را ویرایش یا حذف نمایید، و یا تنظیمات APN جدیدی تعریف کنید. توجه فرمایید که تعداد APN های تعریف شده نباید بیشتر از ۱۰ عدد باشد. نام پروفایل را انتخاب کرده و سپس APN را وارد نمایید. زمان مورد نظر برای ایجاد پروفایل جدید APN را نیز وارد کنید.

 

ایجاد APN جدید در تنظیمات WAN برای مودم LH92

 

تنظیمات APN در مودم شما به صورت پیش فرض موجود است. در صورت نیاز به انجام این تنظیمات به صورت دستی می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید.

Name: Irancell-Internet
APN: mtnirancell

۲- NET Search برای تنظیمات WAN

در این منو فهرست کل شبکه ها نمایش داده می شود.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

NET Search برای تنظیمات WAN در مودم LH92

وضعیت خودکار  (Automatic) به عنوان روش پیش فرض انتخاب شبکه، تنظیم شده است. اگر بر روی «Refresh» کلیک کنید فهرست شبکه ها نشان داده می شود که همه شبکه های جستجو شده را شامل می شود. پس از انتخاب یکی از شبکه های موجود در فهرست، دستگاه در آن شبکه ثبت خواهد شد.

۳- NET Mode برای تنظیمات WAN

در این صفحه می توانید روش مورد نظرتان برای اتصال به شبکه را تنظیم کنید. تنظیمات این منو در مطلب «صفحه Home در تنظیمات مودم lh92» توضیح داده شده است.

 

تنظیمات Net mode برای مودم LH92

 

۴- PIN در تنظیمات WAN

برای محافظت از مودم در برابر کاربران دیگر می توانید سیم کارت مودم را به وسیله PIN قفل و باز کنید.

 

تنظیمات PIN برای سیمکارت مودم LH92 در تنظیمات WANچنانچه کاربر تمایلی به ادامه استفاده از PIN نداشته باشد، می تواند گزینه «غیرفعال سازی » را انتخاب کند، سپس PIN صحیح را وارد کرده و برای غیرفعال کردن قفل بر گزینه »Save« کلیک کند. اگر کد PIN سه بار اشتباه وارد شود، شناسه PUK (کد هشت رقمی) سیم کارت مودم، مورد نیاز خواهد بود. چنانچه کد PUK نیز ۹ بار پیاپی اشتباه وارد شود، سیم کارت می سوزد. می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر با مرکز تماس ایرانسل، ارتباط برقرار کنید.

۵- تنظیمات آمار ترافیک در تنظیمات WAN

WAN>Traffic Statistics

در این منو، اطلاعات مربوط به سرعت شبکه را می توانید با استفاده از گزینه عملکرد آماری ترافیک مشاهده نمایید. اطلاعات مربوط به زمان کل اتصال، مقدار داده های دریافت شده، داده های ارسال شده، مقدار کل داده ها و حذف آمار ترافیک نمایش داده می شود.

 

امار ترافیک در تنظیمات WAN برای مودم LH92

 

۶- Data Threshold در تنظیمات WAN

WAN>Data Threshold

تنظیمات هشدار داده در  مطلب «تنظیمات پهنای باند مودم lh92» بطور کامل و جامع توضیح داده شده است.

 

تنظیمات هشدار داده برای تنظیمات WAN در مودم LH92

 

۷- Diagnostic Information در تنظیمات WAN

در این منو اطلاعات کلی درباره شبکه گسترده مودم ، نمایش داده می شود. این اطلاعات تخصصی قابل تغییر توسط شما نمی باشد.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

اطلاعات تشخیصی در تنظیمات WAN برای مودم LH92

 

دانلود اپلیکیشن مودم من | تنظیم و مدیریت آسان مودم ها | مودم من

 

“با مودم من همراه باشید”

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار خود از اپلیکیشن مودم من استفاده کنید که تنها اپلیکیشن تنظیمات مودم از راه دور و از طریق تلفن همراه می‌باشد. این نرم افزار مودم های دیگر مثل مودم lh92 را پشتیبانی می کند. این نرم افزار به زودی تمامی مودم های اینترنتی را پشتیبانی می کند.

اگر مودم شما در لیست مودم های تحت پشتیبانی مودم من نیست لطفا شکیبا باشید. مدل مودم خود را از طریق پشتیبان آنلاین تلگرامی مودم من واقع در صفحه اول سایت مودم من برای ما ارسال نمایید، تا در اولین فرصت مودم شما نیز تحت پشتیبانی مودم من قرار گیرد.

 

برای دانلود اپلیکیشن مودم من می‌توانید اینجا کلیک کنید،

و یا عبارت m96 را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۱۰۰۶۷۶۸ پیامک کنید تا لینک دانلود برایتان ارسال گردد.