مودم lh92 و lh96 از مودم های محبوب ایرانسل می باشند. بخشی از تنظیمات اولیه مودم lh92 و lh96 را در قسمت قبل بیان کردیم.شایان ذکر است که این مودم ها بین مودم های همراه، از پرفروش ترین مودم های همراه ایرانسل بوده اند. در این مقاله قصد داریم تا دیگر تنظیمات مودم lh92 و lh96 را برای شما آموزش دهیم.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

آنچه شما در این مقاله می آموزید:

 

تنظیمات شمارنده ترافیک در تنظیمات مودم lh92 و lh96 از طریق پنل وب

در پنل وب، تب WAN را انتخاب نمایید.(Wan> Traffic Statistics)

اطلاعات مربوط به سرعت شبکه را می توانید با استفاده از گزینه عملکرد آماری ترافیک مشاهده نمایید.

  • عملیات

زمان کل اتصال، مقدار داده های دریافت شده، داده های ارسال شده، مقدار کل داده ها را نمایش می دهد.

  • حذف آمار ترافیک

از منوی بازشده گزینه «Restart Counter» را انتخاب نمایید تا شمارنده صفر گردد.

 

فهرست اتصالات در مودم lh92 و lh96 از طریق پنل وب

در پنل وب، تب Router را انتخاب نمایید.(Router> Device List)

در این قسمت نام کلیه تجهیزات در فهرست اطلاعات مربوط به تجهیزات آورده شده است که عبارتند از : آدرس IP، نام میزبان، آدرس MAC، حالت اتصال و زمان اتصال.

 

تنظیمات شبکه وای فای در مودم lh92 و lh96 از طریق پنل وب

در پنل وب، تب WiFi را انتخاب نمایید(WI-Fi> SSID)

  •  SSID: این نام برای سایر دستگاه هایی که قابلیت استفاده از وای فای را دارند نمایش داده می شود. همچنین شبکه وای فای شما نیز با این نام شناسایی می شود. طول SSID با احتساب کاراکتر «_ »، باید بین ۱ تا ۳۲ کاراکتر باشد.
  •  Broadcast: می توانید این گزینه را « فعال » یا « غیرفعال » نمایید.
  •  Max Number of Users: حداکثر تعداد مجاز کاربران وای فای را می توانید در اینجا تعیین کنید. تعداد پیش فرض ۱۰ کاربر (۵ کاربر برای هر SSID) است. در شرایطی مواجه شدن شبکه شما با مشکل، می توانید تعداد کاربران متصل به وای فای  را محدود کنید.
  •  Security Mode: در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به امنیت شبکه بی سیم خود را تعیین کنید. یکی از حالت های رمزگذاری را از فهرست مربوط انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد نمایید. در صورت انتخاب گزینه «بدون رمز »، کلیه دستگاه هایی که قابلیت اتصال به وای فای را دارند، می توانند از طریق WLAN  بدون نیاز به هیچ رمز عبوری به مودم شما متصل شوند.

حالت های رمزگذاری برای تنظیمات مودم lh92 و lh96

None:

امنیتی وجود ندارد. از آنجایی که دیگران می توانند به راحتی به مودم شما متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند. انتخاب این گزینه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

WEP 64 Bit – Shared:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۵ کاراکتر اسکی یا عدد هگزادسیمال ۱۰ رقمی نیاز دارد.

WEP 128 Bit – Shared:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۱۳ کاراکتر  اسکی یا عدد هگزادسیمال ۲۶ رقمی نیاز دارد.

WEP 64 Bit – Open:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۵ کاراکتر اسکی یا عدد هگزادسیمال ۱۰ رقمی نیاز دارد.

WEP 128 Bit – Open:

سطح امنیتی پایین تری دارد. با دستگاه های وای فای قدیمی و جدید کار می کند. اگر دستگاه شما از پروتکل های امنیتی WPA یا WPA2 پشتیبانی نمی کند از این پروتکل استفاده نمایید. این پروتکل به ۱۳ کاراکتر اسکی یا عدد هگزادسیمال ۲۶ رقمی نیاز دارد.

WPA-Personal TKIP:

این پروتکل از استانداردهای امنیتی قدرتمندی است که بیشتر دستگاه های وای فای از آن پشتیبانی می کنند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA-Personal TKIP/AES:

این پروتکل از استانداردهای امنیتی قدرتمندی است که بیشتر دستگاه های وای فای از آن پشتیبانی می کنند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA2-Personal AES:

این پروتکل، استاندارد امنیتی قدرتمندتر و جدیدتری است. تنها دستگاه های وای فای جدیدتر قابلیت استفاده از این پروتکل را دارند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

WPA2-Personal TKIP/AES:

این پروتکل، استاندارد امنیتی قدرتمندتر و جدیدتری است. تنها دستگاه های وای فای جدیدتر قابلیت استفاده از این پروتکل را دارند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


WPA/WPA2 Personal :

دستگاه های وای فایی که از پروتکل های WPA یا WPA2 استفاده می کنند،قابلیت اتصال به این مودم را دارند. اکثر دستگاه های وای فای از این مودم پشتیبانی می کنند. این پروتکل به ۸ تا ۶۳ کاراکتر اسکی نیاز دارد.

 

اپلیکیشن مودم من

ما برای شما اپلیکیشنی با نام “مودم من” طراحی کرده ایم که بتوانید تمامی این تنظیمات را در کمترین زمان و به راحتی از طریق تلفن همراه خود تنظیم نمایید.

 

دانلود اپلیکیشن مودم من | مدیریت و تنظیم آسان مودم ها

 

تمامی تنظیمات بالا را می توانید از طریق اپلیکیشن مودم من برای مودم lh92 و مودم lh96  انجام دهید. تنظیمات مودم lh92 از طریق نرم افزار مودم من در تلفن همراه شما انجام می شود و نیازی به استفاده از مرورگر نمی باشد. شما بعد از نصب اپلیکیشن بر روی موبایل می بایست مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا مراحل ثبت نام، دریافت کد اهراز هویت و ایجاد نام کاربری برای خود را از طریق اپلیکیشن را انجام دهید.

 

صفحه ثبت نام در نرم افزار مودم lh92 - تنظیمات مودم lh92 و lh96 | مودم من

 

تنظیمات شمارنده ترافیک در تنظیمات مودم lh92 و lh96 از طریق اپلیکیشن مودم من

با استفاده از اپلیکیشن در منوی سمت راست از گزینه “ترافیک” وارد منوی ترافیک شوید.

 

ترافیک در مودم lh92 - تنظیمات مودم lh92 و lh96 | مودم من

 

در این صفحه دو تب در بالا دیده می شود.

  • گزارش مصرف ترافیک: در این صفحه میزان حجم دریافتی و ارسالی شما نشان داده می شود. همچنین می  توانید با استفاده از گزینه “راه اندازی مجدد” میزان شمارنده حجم ارسالی و دریافتی خود را صفر نمایید.
  • کنترل مصرف ترافیک:در این صفحه شما می توانید یک هشدار (alarm) برای خود تنظیم نمایید. با استفاده از تنظیم میزان حجم انتخابی و اتمام آن اپلیکیشن به شما هشدار می دهد.

 

منوی ترافیک در مودم lh92 - تنظیمات مودم lh92 و lh96 | مودم من

 

اپلیکیشن مودم من...
با استفاده از این منو شما می توانید با تنطیمات میزان حجم اینترنت خود، در هزینه خود صرفه جویی نمایید.

 

فهرست اتصالات در مودم lh92 و lh96 از طریق اپلیکیشن مودم من

در اپلیکیشن مودم من این گزینه در “صفحه اول” نمایش داده می شود، همچنین مواردی از قبیل آدرس مودم، مدل مودم، میزان حجم دریافتی و ارسالی و دیگر امکانات را به شما نشان می دهد.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

فهرست صفحه اول در مودم lh92 - تنظیمات مودم lh92 و lh96 | مودم من

 

تنظیمات شبکه وای فای در مودم lh92 و lh96 از طریق اپلیکیشن مودم من

برای این تنظیمات از منوی سمت راست گزینه “دسترسی بی سیم” را انتخاب نمایید. در این منو آنتن ها، تنظیمات آنتن ها، فیلتر و دستگاه های فیلتر شده می باشد.

اگر دوست دارید تا با چند کلیک تنظیمات وای فای مودم خود را انجام دهید، مطالعه مطلب تنظیمات وای فای مودم های lh92 و lh96 را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

منوی وای فای در مودم lh92 - تنظیمات مودم lh92 و lh96 | مودم من

 

دانلود اپلیکیشن مودم من | تنظیم و مدیریت آسان مودم ها | مودم من

 

“با مودم من همراه باشید”

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار خود از اپلیکیشن مودم من استفاده کنید که تنها اپلیکیشن تنظیمات مودم از راه دور و از طریق تلفن همراه می‌باشد. این نرم افزار مودم های دیگر مثل مودم lh92 را پشتیبانی می کند. این نرم افزار به زودی تمامی مودم های اینترنتی را پشتیبانی می کند.

اگر مودم شما در لیست مودم های تحت پشتیبانی مودم من نیست لطفا شکیبا باشید. مدل مودم خود را از طریق پشتیبان آنلاین تلگرامی مودم من واقع در صفحه اول سایت مودم من برای ما ارسال نمایید، تا در اولین فرصت مودم شما نیز تحت پشتیبانی مودم من قرار گیرد.

 

برای دانلود اپلیکیشن مودم من می‌توانید اینجا کلیک کنید،

و یا عبارت m96 را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۱۰۰۶۷۶۸ پیامک کنید تا لینک دانلود برایتان ارسال گردد.