صفحه Home در مودم ها معمولا صفحه ای است که اطلاعات کلی از مودم را به شما نمایش می دهد.خیلی اوقات برای اینکه بدانید مودمتان در چه وضعیتی است و بتوانید یکسری اطلاعات کلی را در لحظه داشته باشید، به جای اینکه به تب های مختلف در مودم بروید تا از وضعیت آن باخبر شوید، کافی است که به صفحه Home بروید و این اطلاعات را در آنجا بیابید. در این مقاله قصد داریم تا از صفحه Home در مودم های همراه ایرانسل با شما صحبت کنیم.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

آنچه شما در این مقاله می آموزید:

 

صفحه Home در مودم های ایرانسل در پنل مدیریتی وب

صفحه Home اولین تب در بالای پنل مودم می باشد. در صفحه Home اطلاعات کلی در خصوص وضعیت مودم همراه به شما نمایش داده می شود.

 

صفحه Home

 

در وسط صفحه Home نام اپراتوری که مودم در حال حاضر به آن متصل شده (اپراتور ایرانسل) و میزان سیگنال دریافتی در قالب نمودار مطابق تصویر نمایش داده می شود. گزینه نمایش داده شده در وسط صفحه Home و در کنار نام اپراتور ، برای قطع / وصل اتصال به مودم می باشد.

نمایش اپراتور در صفحه Home

 

در وسط صفحه Home گزینه Connection Settings می باشد. دقت فرمایید که برای دسترسی به این گزینه می بایست اتصال خود از مودم را قطع کنید. وقتی گزینه Connection Settings را بزنید به تب WAN/Net Mode منتقل می شوید.

 

گزینه net mode برای تنظیمات اتصال در صفحه Home

  • Network Mode

در این قسمت انواع مختلف اتصال شبکه برای مودم شما می باشد. شما می توانید یکی از حالات Auto، ۲G Only، ۳G Only، LTE Only را انتخاب نمایید. بهترین انتخاب گزینه Auto می باشد تا نوع اتصال شما به صورت اتوماتیک تنظیم گردد. اگر گزینه های غیر از Auto را انتخاب نمایید،در هر مکانی که باشید فقط آن نوع اتصال را پشتیبانی می کند. مثلا اگر شما LTE Only را انتخاب نمایید و در مکانی باشید که اپراتور ایرانسل اتصال LTE را پشتیبانی نکند مودم شما از اینترنت قطع خواهد بود.

  • Roaming

در این قسمت شما می توانید قابلیت رومینگ سیم کارت مودم خود را فعال / غیرفعال کنید.

  • Connect Mode

در این قسمت شما می توانید تعیین کنید که مودم شما به صورت اتوماتیک (Auto) به اینترنت وصل شود یا به صورت دستی (Manual) توسط خود شما و در زمان دلخواه به اینترنت وصل گردد.

حال دوباره به تنظیمات در صفحه Home بر میگردیم…

در قسمت پایین صفحه Home دو نوع اطلاعات به شما نشان داده می شود:

۱- اتصال فعلی (Current connection)

Received/Send: در این قسمت، میزان دقیق داده های دانلود یا آپلود شده نمایش داده می شود.

Duration:  مدت زمان اتصال شما به اینترنت نشان داده می شود.

My number: در صورت امکان شماره سیم کارت مودم شما نمایش داده می شود.

اتصال فعلی در صفحه Home

 

۲- وضعیت WLAN

WLAN Status: وضعیت روشن یا خاموش بودن شبکه وای فای دستگاه نمایش داده می شود.

Current WLAN User: تعداد دستگاه های متصل به مودم را به اطلاع کاربر می رساند.

WAN IP Address: آدرس IP مودم شما به شبکه ایرانسل می باشد.


آموزش کاربردی تنظیمات وای فای و مودم


 

تعداد کاربر متصل در صفحه Home

 

صفحه Home در مودم های ایرانسل در اپلیکیشن مودم من

با استفاده از “اپلیکیشن مودم من” می توانید تمامی این اطلاعات و اطلاعات کاربردی دیگر را در صفحه اول اپلیکیشن ببینید. مدیریت و تنظیمات مودم lh92 و lh96 از طریق اپلیکیشن مودم من توسط تلفن همراه انجام می شود. با اپلیکیشن مودم من نیازی به استفاده از مرورگر نمی باشد و شما بعد از نصب اپلیکیشن بر روی موبایل می بایست مراحل ثبت نام را انجام دهید.

صفحه اول در اپلیکیشن مودم من

شما  پس از ورود به نرم افزار در صفحه اصلی اطلاعاتی از وضعیت کلی مودم به شما نمایش داده می شود.

این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:

آدرس IP مودم و موبایل، اسم آنتن ها، آنتن متصل، رمز آنتن ها، مدل مودم، حجم ارسالی و دریافتی، اپراتور، زمان استفاده شما از مودم، وضعیت رم، وضعیت باتری و سطح سیگنال به شما در صفحه اول نشان داده می شود که آیا شما پیامک جدید دارید یا خیر؟

اگر دوست دارید تا از نحوه پیامک فرستادن توسط مودم به هر فردی که می خواهید را بیاموزید به شما مطالعه مطلب « پیامک فرستادن با مودم lh92 »  را پیشنهاد می کنم.

 

صفحه اصلی مودم lh92

 

شما در صفحه اول این امکانات را دارید که مودم را روشن/خاموش کنید، اتصال اینترنت را قطع/وصل کنید و همچنین مودم خود راه اندازی مجدد (restart)نمایید. توجه فرمایید که دکمه راه اندازی مجدد برای برگشتن به حالت کارخانه نمی باشد بلکه مودم را restart می کند.

 

دانلود اپلیکیشن مودم من | تنظیم و مدیریت آسان مودم ها | مودم من

 

“با مودم من همراه باشید”

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار خود از اپلیکیشن مودم من استفاده کنید که تنها اپلیکیشن تنظیمات مودم از راه دور و از طریق تلفن همراه می‌باشد. این نرم افزار مودم های دیگر مثل مودم lh92 را پشتیبانی می کند. این نرم افزار به زودی تمامی مودم های اینترنتی را پشتیبانی می کند.

اگر مودم شما در لیست مودم های تحت پشتیبانی مودم من نیست لطفا شکیبا باشید. مدل مودم خود را از طریق پشتیبان آنلاین تلگرامی مودم من واقع در صفحه اول سایت مودم من برای ما ارسال نمایید، تا در اولین فرصت مودم شما نیز تحت پشتیبانی مودم من قرار گیرد.

 

برای دانلود اپلیکیشن مودم من می‌توانید اینجا کلیک کنید،

و یا عبارت m96 را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۱۰۰۶۷۶۸ پیامک کنید تا لینک دانلود برایتان ارسال گردد.